ゴミ出し楽勝!

2021年05月19日(水) 14:52

UXいろいろ, 日本発信四方山話, 神奈川, マチとヒトの観察
GARBAGE PIT ON EACH FLOOR!
Having a garbage pit available 24-7 was a must condition when we were looking for a place to live, and this huge condominium unit we moved in offers it on each floor!!! We don't even need to bring the garbage down to the 1st floor. That's super, isn't it? We are renting the rooms, but it's supposed to be designed and built for those who are afford to buy. That is why it's very well-equipped. We have a dish washer, a food waste disposer, and a cooking stove with timer function in the kitchen. The bathroom is spacious with steam bath function. I don't like having no walk-in-closet, but we have a relatively large luggage room on the basement floor in which 6 suitcases we carried over from Sweden would be easily stored. There could be various more common utilities and services which would be introduced someday.

新川崎駅至近のマンションに入居して10日が過ぎました。船第1便と航空便で送った荷物は無事に到着し、開梱も終わりました。3月下旬、スエズ運河で日本の大型コンテナ船が座礁した事故の影響を受けて船第2便の到着はすこし遅れそうですが、当面の生活には支障なく、快適な生活が始まりました。

なにが快適って、ゴミ出しです。

家の前のゴミ箱に入れておけば回収してもらえる(月額4,000円くらいかかるけど笑)生活から一転、空き缶の回収が週イチという生活を経てからのココです。

我が家のある9階の廊下に「非常階段かな?」と思わせるドア↑がありまして、この向こうにゴミ置き場があります↓。

なんと、マンションの各階にゴミ置き場があるんですよー。ゴミを持ってエレベーターに乗る必要すらない! キッチンのシンクにはディスポーザーもついているので生ゴミはそもそも出ませんし。

これまでマンションを「買う」という発想をしたことがなかったし、今回も賃貸なのですが、分譲タイプのマンションの設備がこれほどまで充実しているとは想像すらできていませんでした。キッチンには他にも、食洗機や浄水器がついています。ガスコンロもタイマー付き(たぶん使わないけど)。広々としたお風呂場にはミストサウナとかいう機能もある(これもたぶん使わない)。

巨大なシューズインクローゼットはあるのに、ウォークインクローゼットはないというのがすこし気に入らないのだけど、地下一階にトランクルームがありまして、スウェーデンから転がしてきた6個!のスーツケースを処分せず保管できてうれしいです。そんなにキープしてても仕方がない気もするけれど笑。

他にも、まだ知らない共用設備や居住者向けサービスがいろいろあるようなので、折を見て紹介していきますわ。