走りながらのキノコ探し

2020年10月13日(火) 19:16

ヨーロッパ所々方々, Skåne, スウェーデン
MUSHROOM HUNTING DURING RUNNING
Went to Sandhammaren for a run, and enjoyed running through the nature reserve which is one of the 49 selects in Skåne. Especially after taking a mushroom picking lesson, it's such a fun to spot various mushrooms, though they didn't look edible at all. The beach was so quiet, which made hard to imagine the festive image in summer, but the strong wind was certainly blowing sands to the east.

森を走りながら、キノコ探しをするのが楽しい季節になりました。念願のキノコ狩りを体験したあとにもかかわらず、見つかるキノコがすべて毒キノコに見える状況にほぼ変わりがないのが悲しい笑。

Skåne県内の自然保護区49選から、#45のSandhammarenを走って見つけたキノコ達です。

少なくとも、キノコ狩りで教えてもらった食べられるキノコと同じ種類のものはこの中にはない……はず。これを自信満々に言えるようにならないと、自分たちだけでキノコ狩りをできるようにはならないな少なくとも。

それはそうとSandhammarenですが、夏になると海水浴客でたいへんな賑わいを見せる場所らしいです。10月のこの姿からは想像しにくいですが。

そしてこれからの秋冬、悪天候の日には強風が吹き荒れて、砂をどんどんと東へ押し流し、翌年あたたかくなる頃にはかなり地形が変わっているのがあたり前、みたいな場所らしい。たしかに砂は流されまくっていた。