南国の花たち

2023年06月05日(月) 15:51

日本発信四方山話, 宮崎
DIFFERENT VEGETATION IN THE SOUTH
We enjoyed spotting various flowers in bloom in Miyazaki, as the vegetation is pretty different from our living location. Bougainvillea welcomed us at the airport, and palm trees and cycads were everywhere. I'm surprised to learn the gorgeous red flowers are called "tiger's claw" in English, which perfectly matches with its looking.

宮崎ブーゲンビリア空港では、ブーゲンビリアの花たちが迎えてくれました。ピンク色の部分は葉っぱで、白いのがお花だそうです。

宮崎まで行くと植生がぜんぜん違っておもしろい。防風林として、街路樹として、あちこちで大活躍しているのはヤシの木。

ソテツも多め。こうやって幹を増やしたり、葉っぱを出したりするのですねー。

「島唄」の歌詞にある「デイゴの花」がキレイに咲いていました。不思議な形に艶やかな赤。はじめて見ました。得した気分。そして、英語では「Tiger’s claw」と呼ぶらしい。見た目とぴったりな印象です。虎の爪、間近で見たことないけどさ笑。

宮崎で満開の紫陽花も堪能したので、昨日鎌倉の長谷寺で60分待ちと言われたときもあっさり断念できました笑。

自宅近所の名もなき紫陽花の名所で今年も満足しとこー。