飫肥城下町のお宿

2023年06月06日(火) 18:13

UXいろいろ, 泊まるコトコロ
NICE HOTEL IN LITTLE KYOTO IN KYUSYU
If you have time to spend a few days in Miyazaki, but no time to visit Kyoto, you can think of visiting this little Kyoto in Kyusyu, Obi. You can enjoy and feel the atmosphere of old days as the town keeps various old buildings and one of them has been rennovated to be a relaxing hotel, though you need to be careful with the low ceilings time to time. The hot springs water needs to be delivered from somewhere nearby, but the out door bath was just great. I think I'm always ready to go hot springs.

宮崎県内を縦横無尽に走り回る途中でこんな風情の城下町にお邪魔して、

Nazuna 飫肥 城下町温泉で1泊しました。九州の小京都とか呼ばれる町らしい。

築140年以上の古民家をリノベーションしたお宿で、廊下の天井めっちゃ低かった。

わたし達が泊まった「茶木」というお部屋の寝室は、天井がたかくて開放感ありましたが、窓は開けられません。

その代わりと言ってはなんですが、緑が並んでいたのが良かった。これがないとちょっと息苦しく感じたかもです。

「全室温泉露天風呂付きの客室」というのが売りのひとつらしいですが、実は飫肥(おび)では温泉が出ないらしく、近隣の温泉水を毎日運んできているそうな。

アルカリ性のぬめりを感じる良いお湯でしたし、開放感のある露天風呂にスペースを思い切って割りふった設計がとても良かった。わざわざ運ぶほどか?と一瞬思ったりしましたが、温泉露天風呂というのはやはり最高でした。すでにまた温泉へ行きたくてウズウズしている今日このごろです。