テラスの角がお気に入り

2020年06月03日(水) 17:51

ヨーロッパ所々方々, Skåne, スウェーデン
A SQUIRREL LOVES THE CORNER OF OUR TERRACE
In addition to several birds, we lately find a squirrel on our terrace. It seems to know where to find a delicious mushroom in the garden, and loves to bring one to eat at the sunny corner of the terrace. As a gourmet, it leaves the part that could not be fancy enough.

テラスにやってくる鳥の観察に夢中の今日このごろですが、ここ数日、リスもやってくるようになりました。

リスがやってくるようになりました

どこかで見つけた大きなキノコを両手で抱えて、 陽当たりの良いテラスの角でむしゃむしゃと食べている姿[2]がなんともカワイイ。

[1] リスが来るようになりました [2] テラスの角がお気に入り [3] 食べ残し笑

かなりのスピードでキノコを食べ終えて、かさと柄の境目のあたりだけ、固くて食べにくいのか、美味しくないのか知りませんが、食べ残していきました[3]。贅沢なヤツやねー笑。