The Hairy Pig – Meat specialty @Stockholm

2019年06月07日(金) 17:50

UXいろいろ, ヨーロッパ所々方々, Foods in Sweden, スウェーデン, 食べるモノコト
THE HAIRY PIG
They serve delicious local craft beer, and the "pork belly pancake with pork meat from family owned Åby Gård with lingonberries" was my instinctive choice and it turned out to be the best dish ever in Stockholm. I love to go back there and order it again.

これまたこじんまりしたステキなお店。ローカルのクラフトビールも置いていて、どれも美味しかった。

[1] イノシシ肉専門ではない [2] そんなに混んでません [3] 地元のクラフトビールたち
[4] 野菜も食べようコールスロー [5] オススメ豚肉ソーセージ [6] 豚肉三昧パンケーキ風

「Pork belly pancake with pork meat from family owned Åby Gård with lingonberries」という長ったらしい名前のお料理がとてもスウェーデンな雰囲気を醸し出していたのと、Malmöで食べたRaggmunk(potato pancake/ジャガイモパンケーキ)に似たイメージだったので、迷わず注文してみたら、ベーコン風のお肉が敷き詰められたパンケーキ風のものが出てきて(写真[6])、見るからにすごいボリュームだったけど、ものすごく美味しかったんですよー。今回のストックホルム旅行で食べたお料理の中でぶっちぎりの首位です。また行って、またコレ食べたい。


Restaurant in Stockholm: The Hairy Pig