新居ご近所ウロウロ

2023年11月14日(火) 10:40

日本発信四方山話, 神奈川
NEW NEIGHBORHOOD!
We have moved to a house near the sea. There is a historical temple nearby with a beautiful woodland around. The amusement park will offer me a chance of riding a roller coaster for the first time in more years than I can remember. It would be a great fun for us to run around close to or in the nature.

いろいろと思うところがありまして、縁あってステキな戸建てを借りられることにもなりまして、横浜市金沢区へ引っ越しました。ご近所にある立派なお寺さん。称名寺。

太鼓橋を渡ったりできます。

最寄り駅は金沢シーサイドラインの海の公園南口駅です。日常的に使うのは金沢文庫駅になると思いますが。

八景島シーパラダイスまでも歩いて行けます。走ったらすぐ。

曇天の日の初ランニングでジェットコースターの真下まで行きましたが、現金がなくて乗れませんでした。

近々、記憶にないくらい長い年月ぶりにジェットコースターに乗りまーす。楽しみ~。