近所の名店探訪

2023年11月17日(金) 10:07

UXいろいろ, 日本発信四方山話, 神奈川, 食べるモノコト
MANY NICE RESTAURANTS NEARBY
Compared to the area we were living until last month, there are many restaurants that offer delicious dishes in the new neighborhood. Great, isn't it? The nearest Japanese-western restaurant offers a wide variety of menus. The ramen shop seems to be popular with a long queue all the time. And the Japanese pub (Izakaya) run by a fishing boat shop offers super fresh and delicious seafood menus, which is gorgeous! I'm already super satisfied with our move.

新居最寄りの飲食店はメニューの豊富な洋食屋さん「キッチンさがら」です。引っ越しの合間に早速行って、ナポリタンをいただいたのですが、空腹すぎて写真を撮り忘れました。なので、日を改めましてのオムライス。

続いて、徒歩5分くらいのところにある行列のできるラーメン屋「ラーメン金八家」で家系ラーメン。こってりでした。

そして、1キロほど歩いた先には釣り船屋さんが営む居酒屋さん「荒川屋」がありまして、ランチに山盛りのアジフライをいただきました。破格です。お魚を食べたかったらここだな。

平潟湾には釣り船屋さんがたくさんあります。釣りキチにはたまらないエリアらしい。

まだ行けてませんが、鰻屋さんもたくさんあります。昔は平潟湾でたくさん獲れたんでしょうねー。そういえば、帰国後2.5年が過ぎましたが鰻を食べていないことを思いましたので、近々行ってみます。

というか、新川崎/鹿島田界隈よりもおいしい飲食店が多くてうれしい!