ハンバーガー対決

2021年11月24日(水) 10:36

UXいろいろ, 日本発信四方山話, ヨーロッパ所々方々, 東京, Foods in Sweden, スウェーデン, 食べるモノコト
HAMBURGERS, SWEDEN VS. JAPAN
We used to enjoy hamburgers in Sweden, as options were pretty limited. On the other hand, there are plenty of options in Tokyo, so haven't even thought of choosing a hamburger for lunch for a while. Toriki Burger, however, sounded attractive, and we decided to get there by train, eat the chicken burger, and run back home on a weekend. It was tasty, but not as much as Surf Shack's chicken burger. For some reason, I wanted to find a nicer hamburger in Japan, and tried the one with a bacon topping. I, of course, expected a crispy slice of bacon, but received this thick, juicy poke pate. No! So far, the winner is Sweden!

スウェーデンで食べまくっていたハンバーガーですが、帰国したら、食の選択肢が無限大になったので遠のいていました。でも今夏、焼き鳥チェーンの鳥貴族が大井町にオープンしたチキンバーガー専門店「TORIKI BURGER(トリキバーガー)」が少々気になっていたので、電車で行き、ハンバーガーを食べ、そして走って帰ってくるという遊びを決行。うちまでちょうど10キロくらいの距離なのです。

スタンダードな「トリキバーガー」と「チキン南蛮」を旦那と半分ずっこしました。

カラッと揚がったチキンフィレは美味しかったけれど、しかし、まぁ、ふつうだ。Malmö(マルメ)生まれのハンバーガーチェーン Surf Shack のチキンバーガーのほうが圧倒的に美味しかったように思う。

しかし、それはなんとなく悔しいので、とある日のランチでまたハンバーガーを食べてみました。下北沢にある、ファストフードチェーンじゃないお店。しかも「ベーコン」をトッピング! カリッカリのベーコンがトッピングされてくるのを当たり前に期待していたら……

パテと同じくらいの厚みのベーコンが挟まってきました笑。コレはちがーう! 美味しかったけどさ、なんか違うっていうか、肉を食らいすぎです。

そういうわけで、今のところハンバーガーとベーコンはスウェーデンの勝利。わざわざ戻って食べたいというほどではないけど笑。