高尾で登山三昧

2021年08月02日(月) 13:41

日本発信四方山話, 東京
CLIMBING, CLIMBING, CLIMBING!
It's not a high mountain, but Mt. Takao is the nearest one from central Tokyo, so it may be the nearest true nature for us, too. If weather permits, you could see Mt. Fuji from top of it, though we were not lucky enough to get it. Mt. Kusato, which we climbed on day 2, was less popular with more nature. There is spa facilities at the foot of Mt. Takao, which is great and we could never expect it in Sweden. Taking a bath and drinking a can of beer after a climb, which sounds perfect holiday for us, doesn't it?

夏休み第一弾。高尾山へ。山頂には五輪マークが特設されていました。

五輪マークよりも富士山を見たかったのですが、残念ながらお隠れになっておられました。

2日目の朝、高尾の天気予報があまりよくなかったので予定を変更して草戸山へ。途中すれ違ったのがたったの一組という静かな登山で最高でした。

3日目は土曜日。早朝から駅前には多くの登山客が集合。なるべく人の少ないルートにしようということで、稲荷山コースを登り、高尾山頂の脇を素通りしてお隣の城山まで。名物の巨大かき氷を食べて、さらに景信山まで行きたかったけれど、ふくらはぎがすでにパンパンで、下りのときに膝がプルプルするようになっていたので、無理せず戻ってきました。

山から降りてきたら、駅隣接の高尾山温泉に入って汗を流し、ビールをグビッと飲むっていうのを3回もやってかなり楽しかった。南スウェーデンには山がなかったし、麓に温泉もなかったからなー笑。麓に温泉あるとか最高ですわ! 体力と筋力をつけて、景信山のリベンジ行きたい。秋目標。