キャッシュレス対応の食券機

2021年07月27日(火) 12:47

UXいろいろ, 日本発信四方山話, 埼玉, マチとヒトの観察, 食べるモノコト
RAMEN TICKET MACHINE ACCEPTING CASHLESS PAYMENT
We happened to interact with a ramen ticket machine that accepts cashless payment finally. It's a newly opened ramen restaurant, that is why the newly developed machine has been installed. For other ramen restaurants with history, exchanging the old machine that only accepts cash with a new one could be a big expenditure. Under this pandemic, most ramen restaurants don't have such a budget, and realization of cashless society would be automatically delayed. Sad...

超仏陀(ウルトラ仏陀)のいらっしゃるところざわサクラタウン本棟の2階、ラーメンWalkerキッチンでは7月いっぱい「ラーメンの祭典」を開催中です。とは知らずに通りかかりまして、ちょうど腹ペコだったので入店しましたところ、ついにクレジットカード(以下クレカ)決済のできる食券機に遭遇しました!

電子マネー(交通系ICカードとPayPay)での支払いにも対応しています。

クレカや電子マネーの普及以前から営業していて、すでに食券機を導入しているお店が、こうした新しい食券機に置き換えるのはなかなかの出費ですからむずかしいですよねー。コロナ禍で営業を続けるだけで大変なお店も多いだろうし、クレカの手数料も痛いだろうし、キャッシュレス化はブレーキかかりまくりですかね……残念。

ところで、わたし達が通りかかったときのラーメン店は吉祥寺の武蔵家さん。コテコテの家系ラーメンでした。美味しかったけど、帰路ではのどが渇いて大変だったんだなコレが笑。