秋の痛い風物詩

2020年11月13日(金) 18:15

ヨーロッパ所々方々, Skåne, スウェーデン
SEASONAL PAINFUL ACTIVITY
We love to have this cherry tree in the garden for blossoms in spring, and it's important to keep out the late afternoon sun in summer. We also enjoy battling with birds and animals to win some tastes of cherries. But the hardest moment has come, as you see this amount of fallen leaves to be picked up to protect the lawn. It can damage our backs, and it also tells us that winter has almost come.

春にはたくさんの花を咲かせ、なんちゃって花見を楽しませてくれるさくらんぼの木。

春にはさくらんぼの花を愛でながら花見をします

新緑の季節には全力で西日を遮ってくれます。鳥やリスとの闘いの末に、わずかながらも甘い実を食べさせてもくれる。

新緑は西日を遮ってくれる。実は動物たちとの争奪戦

この木の葉っぱが、あたり前ですが秋になると落ちるのです。放っておくと芝がダメになってしまうので拾わないとならない。これがめちゃくちゃ腰に来るんですわー笑。

秋にはこの落ち葉拾いをしなくちゃならなくて大変!

庭付き一軒家をキレイに維持するのはとても大変なのだということを実感する今日この頃です。拾っても拾っても降り積もる落ち葉がやっとなくなってきて、昨日、今年最後の庭ゴミ回収も終わりました。いよいよ冬ですな。