どんな意図が?

2020年07月14日(火) 18:29

UXいろいろ, ヨーロッパ所々方々, Skåne, サインやUIの話, スウェーデン, マチとヒトの観察
ANY INTENTION?
The closed road nearby is now reopened with a brand-new bridge and a traffic sign. Okay, cars and motorbikes are banned, understood. It, however, looks wrong somehow, doesn't it? Is either sign or base going to be replaced? Or, do Swedes find no issue here and keep having it as it is? Or, is there any intention to make it available to rotate? About a week later, I noticed the sign was fixed. Good to know it looked weird to Swedes, too. And, there's no need a room for rotating!

旅に出る前、いつものジョギングで通る橋が付け替え工事で通行止めになっていました。

橋の付け替え工事で通行止め。7/3まで

で、旅から戻ったら、きっちり予定どおり工事が完了していて感心感心。

キレイな仕上がりです………が、

果たしてどれが正解でしょう?

  1. 設計するときに間違えちゃった
  2. 発注するときにミスっちゃった
  3. 予定どおりですけど、なにか?

そして後日またジョギング中に通りかかったら、標識が回っていました。

そうか、回せるようにしておきたかったのか……。なんのために?

【追記】数日後、以上の状況はスウェーデン人にとってもおかしなものと認識され、適切かつ迅速に修正されたことを確認しました↓。やっぱり回せる必要はなかった笑。

適切なサイズの標識になりました。一件落着