KV. ÅKERN – Scandinavian

2018年09月01日(土) 09:56

UXいろいろ, ヨーロッパ所々方々, Foods in Sweden, Skåne, スウェーデン, 食べるモノコト
KV. ÅKERN
Best Scandinavian restaurant in Malmö among those I visited so far. The pre-set menu except for the main dish you choose either fish, meat, or vegetarian. All the side dishes were cold, and that's the only one concern for winter, although all of them were delicious and looked beautiful. I got surprised to be served such a lot of cheese as a kind of dessert. And, loved the berry ice cream. Rest room is hidden, and it's worth to visit as you might enjoy being in there.

少し前に行ったスカンジナビア料理のお店。個人的には、これまでに行ったMalmö(マルメ)市内のレストランの中で一番。スカンジナビア料理を食べたい!と言われたら、迷わずここに連れていく!というくらいにダントツ。ただし、中心部からは遠くて普通の人は歩かない距離なので、わざわざバスとかタクシーに乗ってまで行きたいと言う人がいるかどうか…。

自分で選ぶメイン料理(肉か魚)以外のお料理はすべて冷菜というのも、冬はどうなるのかな?というのが少し心配なところです。まだ暑かった頃にテラス席で西日を浴びながらいただいたから、冷菜がむしろうれしかったし、全部いっぺんに出てくるところも良かった。コースは、次なにかな?というワクワク感はあるけれど、わたし達は食べるのが早すぎて、次のお料理を待つのがじれったい笑。

[1] 全部いっぺんに出てきます! [2] デザートその1のチーズ [3]デザートその2のベリーアイス

それに、いっぺんに出てくるとインスタ映えするではありませんかー(インスタじゃないけど)。どのお料理も美しい。このお店ではベリーをゴロンゴロンとそのまま添えてましたね。あと、ナッツを散らしているお料理も多い。この美しく大量のお料理たちを堪能した後に、ごっつい量のチーズが出てきて驚く展開です。チーズもう無理だからデザートおくれーと言うと、出てきます、ベリーのアイスが、やはり。

最後にトイレ。入り口めっちゃわかりにくいのでゆとりを持って向かう必要があります。トイレの中も賑やかでした。

[4] トイレの入り口わかりにくい [5] 壁にはウサギちゃんがいる [6] 便座から見える景色

Restaurant in Malmö: Kv. Åkern – Scandinavian

  • Address: Nobelvägen 73b, 214 33 Malmö
  • Official Website: http://kvarteretakern.com/
  • Category: Scandinavian
  • Dress code: Casual, but serves only a pre-set menu, not a course
  • Price: 1.545 SEK ≒18,750 JPY
    (2 persons, 4 dishes with fish or meat main each and some alcohols)
  • Date: Thursday, August 16th, 2018