くまモン写真集

2013年10月21日(月) 16:23

日本発信四方山話, 熊本

COLLECTION OF KUMAMON PICTURES: Kumamoto prefecture has a popular mascot character, which has been devised for PR purposes by the local government, called “Kumamon.” He (I believe it’s a male character) has become really famous and popular not only in the Kumamoto prefecture but also throughout Japan (maybe in the world already). Here is the collection of Kumamon we encountered during our stay. I loved the Kumamon anchor, was surprised to find the Kumamon car, and really hated the Kumamon created by candles.

三井ガーデンホテル熊本の“くまRoom”に泊まりました。
ネタとして面白いかと思って…(笑)。

 

くまモン柄のシャワーカーテンが売りらしいです。室内には他にも、くまモン柄のクッションカバーをしたクッション2つに、マグカップに、ぬいぐるみにとくまモンづくし。冷蔵庫に入っているサービスのミネラルウォーターも、くまモン柄のラベル付き。そのミネラルウォーターと、くまモンクリアファイル、そしてくまモンポストカードは、余分なお金を払って“くまRoom”に滞在することを選んだお客様へのプレゼントになっています。言うまでもありませんが、ぬいぐるみやクッションはホテルの備品なので持ち帰ったら料金徴収されるでしょう。ちなみに、いちばん素敵だったのはエレベーターホールにあったサンドアートです。お部屋のくまモンたちは、うーーーん、ぬいぐるみとか、ちょっと邪魔だし、視線が気になる(笑)。

 

[1] 錨くまモン…ウマイ [2] くまモンカー…スゴイ [3] 灯篭くまモン…キモイ

街で見かけたくまモンの中で、いちばんカワイイと思ったのは、錨くまモン(写真[1])。一番ビックリしたのは、くまモンカー(写真[2])。ちょうど開催中だったお祭り“みずあかり”の会場で見かけたのがいちばんキモかった。それは、灯篭くまモン(写真[3])。