大阪の本屋探訪

2023年12月01日(金) 18:31

本&映画の紹介, 日本発信四方山話, 大阪
A SMALL LOCAL BOOK STORE IN OSAKA
Though I've been to Osaka many times this year, I hadn'd had a chance to go to a local book store yet. I happened to find this small local book store on the way to work one day, I jumped in. There were plenty of interesting books which were interestingly grouped and displayed. I wanted to spend more time to explore, but maybe next time.

旅先での楽しみと言えば、本屋探訪です笑。今年はさんざん大阪出張してますが、本屋があいている時間は仕事をしているのでなかなか行けなかった。やっと手に入れた空き時間を活用して、本町の「toi books」へ行ってみました。

古いビルの2階にひっそりとあります。

わずか5坪の小さな本屋。

文芸を中心に新刊古本問わず、読む人に「問い」を投げかけてくれる良書を取り揃えているそうです。店名の由来ですね。

「旅」ではなくて「旅のはじまり」と分類してあったりして興味深い。うちの本棚も、こんな分類にしたいな……。

仕事の合間であまり時間がなく、じっくり物色できなかったのが残念。ぜひ再訪したい本屋さんです。