鬱金桜が満開!

2023年05月08日(月) 17:27

日本発信四方山話, 山梨
SHRINE WITH SPECIAL CHERRY BLOSSOMS
Dropped by a shrine, which has a special cherry tree under the protection of the Gods. In the middle of April, its light yellowish green double-flowered large flowering flowers called turmeric color (depressed gold) are normally brought into bloom, and it's turning out to be white, and pink at the end. It was almost at the end of this season, but it looked beautiful and unique. The dragons seem to have a crystal ball in their tails, but I was not able to see them. To complete praying, I would love to climb Mt. Kinpu someday!

昇仙峡ジョギングのスタート地点へ向かう道中、金櫻神社(かなざくらじんじゃ)に寄りました。昇仙峡を登りつめた地に鎮座する金峰山(きんぷさん)を御神体とする神社です。

狙ったわけではまったくないのですが、本殿の脇に佇む御神木の「鬱金(うこん)の櫻」がキレイに咲いていました!

4月中旬に、ウコン色(鬱金色)と呼ばれる淡黄緑色の八重咲きの花を咲かせる種で、花色は開花時には黄緑色なのだそうです。それが徐々に白くなり、最終的にはピンクになるという展開らしいので、つまりかなり終わり頃っぽいですが、花びらにもまだすこし黄緑っぽさは残っているのできっとまだまだ見頃です!

ちなみに、お隣にあった八重桜もまだまだ元気に咲いていました。

本殿に奉納されている昇龍と、

降龍も拝見。

「水晶を尾に絡ませている」らしいのですが、囲みの外から必死で覗く感じなので、よく見えませんでした笑。こんな適当な参拝でご利益を期待するのは図々しいので、いつか本宮、つまり金峰山の山頂にある五丈岩までお参りに行きたいです。