これはゴミですシール

2023年04月14日(金) 16:45

UXいろいろ, 日本発信四方山話, 大阪, サインやUIの話, 泊まるコトコロ
"THIS IS TRASH" STICKER
Some tourists from an Asian country seemed to have left their worn-out suitcases after they bought a brand new one in Japan, that may be why this hotel in Nagoya prepared this sticker. Hotel guests are requested to put it on the trash if they have a bigger trash that doesn't fit in the trash bin, and it clearly says it would cost 1,000 JPY if they leave a suitcase. Though I would never ever leave a suitcase, this sticker can be useful for those like me who often struggle with a lot of empty cans.

先月の名古屋出張で利用したモンブランホテルラフィネ名古屋駅前の客室にあったシールです。

噂に聞く「日本でスーツケースを新調し、来日するときに持ってきた古くてボロボロのスーツケースを日本に置き去りにしていく外国人(主に中国人)観光客」への対策と思われます笑。

こういう対策が準備されているということは、ホテルの客室に忘れ物を装って置き去りにしていく人もけっこういたということなのだろうな……。なんてことだ。

このシールの存在がどのくらいの抑止力になっているかは不明ですが、個人的にはかなり良いと思いました。だって、ビールの空き缶が小さなゴミ箱に入り切らないことが多いからー笑。あと、連泊しているときに、お弁当の食べ残しとかご丁寧に置いていかれたりすることも、このシールがあればなくなって良さそう。

あちこちのホテルで、いろいろな知恵と工夫に出会えて楽しいです。ということで、今週末は愛媛へ。