メタバースってなに?

2022年08月24日(水) 15:28

UXいろいろ, 日本発信四方山話, マチとヒトの観察, モノ+コトの話, リサーチャーの知恵袋
WHAT'S THE METAVERSE?
I bought a set of Meta Quest 2 to try the Metaverse. Though I don't know if my further career relates to the Metaverse in the future, I feel I should have an access to it for a happy life in my old age. So, I suddenly decided to buy a Meta Quest 2. I was happy to find a good OOBE, but I didn't like a scratch on the goggles. Never mind, as such a scratch would be invisible in the Metaverse. Bought a pair of correcting lenses, and I didn't like their looking. But once again, never mind. No one will recognize that I'm wearing such bad-looking lenses in the Metaverse. I'm daily playing Beat Saber until I'm drenched in sweat. Is this a correct experience?

突然ですが「Meta Quest 2」を買いました!

「メタバースってなに?」という質問をそろそろ口にしにくくなってきたので、本を読んで勉強したりしてみている今日この頃なのですが、メタバースへアクセスできないと老後が寂しくてつまらないものになる可能性が高そうだぞ!という結論に達したので、早速体験スタートです。

箱をくるんでいるビニールテープが剥がしやすくて感動しました。OOBE(アウト・オブ・ボックス・エクスペリエンス)バッチリ。

筐体にちょこっと傷がついていて、不満なので交換してもらおうかと思いましたが、アフターサービスがダメダメらしいという書き込みをあちこちで見かけたのでやめました。筐体の傷なんて、メタバースへ行けば見えないさ!

しかしわたしは視力が悪く、ふつうにVRゴーグルをかぶっただけだと文字読めません。眼鏡スペーサーなるアタッチメントが付いてきたので使ってみましたが、眼鏡が危うく壊れるところでした。まったく使い物にならない。そこで、度付きレンズというのを別に買って装着!

ダサくなりましたー笑。でも大丈夫。メタバースへ行けばこれも見えないし、見られない。

ということで、連日「Beat Saber」で汗だくになるまで遊んでいます笑(メタバース体験になっているのかどうかはかなり微妙……)。