Tugg – Burgers @Lund

2018年12月21日(金) 15:03

UXいろいろ, ヨーロッパ所々方々, Foods in Sweden, Skåne, スウェーデン, 食べるモノコト
TUGG BURGERS
If you are in Sweden and you love hamburgers, you don't need to go to McDonald's or KFC, but you can find various nice Swedish original burgers in town. Tugg is one of them, and I loved its clean and tidy reastaurant even though it's popular among youths. The original burger tasted good, though I missed the november special, holy shiitake that sounded super yummy.

スウェーデンに来てから、実は何度もハンバーガーを食べています。McDonald’sとKFCのハンバーガーはク○まずかったし、店内が汚かったので二度と行きたくない。でも、スウェーデンオリジナルのハンバーガー屋さんがたくさんあるのだ。Tuggはそのひとつ。若者に人気のお店だけあって、会計は「No Cash/キャッシュお断り」だったりします。とは言え店内は、学生ばかりという感じもなかったかな。そしてキレイだった。

[1] 人気のハンバーガー屋さんへ [2] まずはいちばん普通のを [3] シイタケバーガー食べ損ねた

手始めにと、いちばんプレーンなオリジナルバーガーを頼んだ後に、月替わりバーガーというのがあること、そして11月の月替わりが「Holy Shiitake」だということに気づいて身もだえた笑。2個目を注文してしまおうかと思ったが、さすがに思いとどまる。そして12月になってしまったので食べ損ねました。


Restaurant in Lund: Tugg Burgers