春の花いろいろ

2024年04月18日(木) 15:38

日本発信四方山話, 神奈川
MORE SPRING BLOSSOMS
Most popular cherry blossoms are about to end this season, but some other cherry trees are blooming. I happend to find yellow cherry blossoms at a nearby park. Tulips are also blooming in the flower bed, and Yamabuki is in season, too. Purchased some freesia to decorate our house, and found a delightful message on the back of the cardboard lid.

今春、走って何度も見に行った野島山展望台のソメイヨシノは、葉桜になりつつあります。

野島へ向かう途中にある龍華寺のお庭では、遅咲きの八重桜が満開でした。

潮干狩りでお世話になっている海の公園には、黄桜があります。花びらが黄色よりも緑に近いので、花として認識するのが遅れましたが、逆にちょうど満開を迎えようとしているところでした。

ついでに載せてしまうけれど、海の公園の花壇ではチューリップが満開。

野島山では山吹が満開です。

家の中にも彩りがほしくなったので、フリージアを取り寄せました。

段ボールのふたを開けたら「ありがとう」のメッセージ。段ボールに直書きっていうのが潔くて良い。とりあえず聖子ちゃんの歌を口ずさんでしまうくらいに浮かれた感じで春を楽しんでいます。